Warsztaty wielkanocne z rodzicami

Jak co roku w naszym przedszkolu organizujemy warsztaty wielkanocne.

W tym roku rodzice i dzieci z grupy Mądre sówki 20 marca wykonały przepiękne palmy wielkanocne. Palmy wielkanocne będą ozdobą domów przedszkolaków w tym świątecznym czasie.

Z kolei Zwinne wiewiórki na warsztatach wielkanocnych 26 marca spotkały się ze swoimi rodzicami. Przedszkolaki wspólnie z rodzicami wykonały pisankę oraz wielkanocny koszyczek, który z pewnością zagości na świątecznym stole naszych wiewióreczek.

Warsztaty to doskonała okazja do integracji i miłego spędzenia czasu razem z dziećmi.

Wiosna w przedszkolu

Witając wiosnę, 21 marca zorganizowałyśmy w przedszkolu „Konkurs Piosenki Wiosennej”. Każda grupa miała za zadanie zaśpiewanie piosenki o tej właśnie tematyce. Kiedy wszystkie grupy już wystąpiły, Jury wybrało tę, która najlepiej wykonała utwór. Wygrała grupa IV – „Mądre Sówki”. Przedszkolaki powitały wiosnę wesołym śpiewem i zabawami ruchowymi z muzyką. Cieszymy się, że nareszcie kwitnąca i kolorowa Wiosna zaczęła swoje panowanie.

Marta Picheta

Mądre sówki

Warsztaty sensoryczne z rodzicami

W grupie Misie 20 marca odbyły się warsztaty z rodzicami. Przedszkolaki rano przed śniadaniem zaprojektowały swojego gniotka. Uczestnicy warsztatów zapoznali się z filmową instrukcją wykonania takiej zabawki. Z różnych produktów sypkich, hydrożelu, pomponów, wody i balonów zostały wyczarowane tak bardzo kochane przez wszystkie dzieci gniotki. Pani Ania Wilczyńska, nasza pedagog przybliżyła rodzicom wszystkie zalety tego typu zabaw. Sensoryczne zabawy są doskonałym sposobem na dostarczanie dzieciom radości w postaci odpowiednich wrażeń dotykowych. Przedszkolaki ćwiczą też małą motorykę a taka zabawka świetnie pomaga w ćwiczeniach związanych z napięciem mięśniowym rąk. Doskonale rozładowuje też wszelkie stresy.

Warsztaty były doskonałym sposobem na to, aby ukazać rodzicom kolejny sposób na to, jak wykorzystywać multimedia w odpowiedzialny sposób i doskonale wpisywały się w ramy Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej „Odłącz się – połącz się”.

Olga Jas-Adamczyk

Dzień matematyki

Dzień matematyki to doskonały sposób na to, aby pokazać rodzicom naszych przedszkolaków jak w prosty sposób w domu można kształtować umiejętności matematyczne. Do tych zabaw nie potrzeba drogich przedmiotów, wystarczą te, które są dostępne w każdym domu min.: klocki, taśmy malarskie, sznurówki, kawałki włóczki, kartki papieru, z których można wyciąć figury geometryczne. Brykające tygryski oraz zwinne wiewiórki doskonale bawiły się w matematykę. Układały wzory z figur geometrycznych, segregowały oraz klasyfikowały je. Porównywały długości linek, wdrażały się do wykorzystywania maty do kodowania na dywanie, utrwalały znajomość kolorów oraz rytmów. Naturalna zabawa dziecka może być doskonałą okazją do tworzenia podwalin w kształtowaniu pojęć matematycznych. Wystarczy tylko jako dorosły być przewodnikiem i tak kierować zabawą dziecka, aby była ona ciekawa.

Olga Jas-Adamczyk

Dzień świętego Patryka

W marcu grupa realizująca nauczanie dwujęzyczne Zwinne wiewiórki podczas obchodów Dnia Świętego Patryka szukała skarbów. Przedszkolaki zostały zapoznane z legendą o świętym Patryku, legendarnej postaci związanej z Irlandią. Poznały charakterystyczne cechy Irlandii. Po krótkiej prezentacji idąc śladem koniczyny Wiewiórki wyruszyły po skarb, który szybko został odnaleziony.

Wizyta gości z Hiszpanii

W pierwszym tygodniu marca mieliśmy przyjemność gościć dwie nauczycielki z Hiszpanii w naszym przedszkolu. Ana i Nathalie przyjechały do nas ze szkoły Escola Joan Sanpera i Torras w Les Franqueses del Vallès, niedaleko Barcelony. Przez cały tydzień obserwowały zajęcia prowadzone we wszystkich grupach przedszkolnych.

W czasie wizyty naszych gości z Hiszpanii, przedszkole było pełne różnorodnych zajęć dydaktycznych. Oto niektóre z nich:

  1. Zajęcia logopedyczne: Nauczyciele logopedzi pracowali z dziećmi nad rozwijaniem umiejętności komunikacyjnych, poprawą wymowy i rozumieniem języka.
  2. Terapia pedagogiczna: Nasze przedszkole oferuje wsparcie dla dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Goście mieli okazję zobaczyć, jak pracujemy z takimi dziećmi, dostosowując metody nauczania do ich indywidualnych potrzeb.
  3. Zajęcia rytmiki: Dzieci uczestniczyły w zajęciach muzycznych, które rozwijają ich zdolności rytmiczne, koordynację ruchową i umiejętności społeczne.
  4. Zajęcia plastyczne: Dzieci miały okazję wyrazić swoją kreatywność, tworząc prace plastyczne. Wykorzystywane były różnorodne materiały, takie jak farby, kredki, kolaże i masa solna.
  5. STEAM (Science, Technology, Engineering, Arts, Mathematics): W ramach podejścia STEAM dzieci uczestniczyły w różnorodnych eksperymentach i projektach, które integrowały naukę, technologię, inżynierię, sztukę i matematykę. To doskonały sposób na rozwijanie wszechstronnych umiejętności.
  6. Nauka języka obcego: Nasze przedszkole wprowadza dzieci w świat języków obcych. Goście mieli okazję zobaczyć, jak dzieci uczą się podstawowych słów i zwrotów w języku angielskim.

Ponadto, nauczycielki miały możliwość zapoznania się z naszymi metodami nauczania, w tym wykorzystaniem nowoczesnych technologii, metody CLIL (Content and Language Integrated Learning) oraz innowacyjnymi podejściami, takimi jak ćwiczenia gimnastyczne z elementami jogi. Nasze przedszkole korzysta z nowoczesnych technologii, w tym robotów edukacyjnych. Dzieci miały możliwość programowania i sterowania małymi robotami, co rozwijało ich umiejętności logicznego myślenia i rozwiązywania problemów.

Nasi goście mieli również okazję uczestniczyć w konferencji „Nowoczesna szkoła we współczesnym świecie – Erasmus+, Dwujęzyczność”, zorganizowanej przez Kuratorium Oświaty w Kielcach. Podczas tej konferencji Ana i Nathalie przedstawiały założenia realizowanych przez siebie projektów Erasmus+. Nasza nauczycielka Dominika Wilk również wystąpiła na tej konferencji, prezentując działania realizowanego projektu Erasmus+ o nazwie “Przyszłość zaczyna się dzisiaj”. Dzieliła się swoim doświadczeniem w realizacji tego typu projektów.

Dodatkowo, goście mieli okazję spotkać się z gronem pedagogicznym przedszkola. Ana i Nathalie opowiedziały o swojej szkole w Hiszpanii oraz o realizowanych projektach edukacyjnych, w tym projektach Erasmus+. To była inspirująca wymiana doświadczeń dla obu stron!

Dziękujemy Ana i Nathalie za wizytę!

Dominika Wilk

 

Nasze uprawy roślin

Jak wiemy marzec przynosi nam wiosnę. Aby zagościła powoli w naszych salach dzieci przygotowały małe uprawy roślin. Na zajęciach dowiedziały się czego rośliny potrzebują do zdrowego wzrostu, a potem zasiały oraz zasadziły kwiaty, cebulki oraz rzeżuchę, które teraz będą ozdabiały nasze sale.

Dzień kosmosu

W grupie Misie w marcu świętowaliśmy dzień kosmosu. Misiaki poznawały planety Układu Słonecznego. Rakietą wyruszyły w podróż po kosmosie i przeliczały asteroidy i skały księżycowe. Dzieci oglądały gwiazdy, które wyświetlał projektor gwiazd przyniesiony przez małego eksperta. Podczas wielu zabaw badawczych inspirowanych metodą Marii Montesorii przedszkolaki poznały historie powstania wszechświata.

Dzień kobiet

W Samorządowych Publicznym Przedszkolu w Strawczynie 8 marca świętowaliśmy dzień kobiet. Poniżej zdjęcia z naszych zabaw i wyjazdów.

Projekt „Europa i ja”

Grupa Smerfów od 04.03. do 08.03. realizowała Ogólnopolski Projekt „Europa i ja”. Przedszkolaki w ramach zamierzonych działań poznawały Hiszpanię. Cele projektu zbiegły się z wizytą gości z Hiszpanii Any i Natalii, które odwiedziły naszą Placówkę w ramach programu Erasmus+. Dzieci poznały symbole narodowe Hiszpanii, liczebniki i kolory w języku hiszpańskim, kuchnię hiszpańską, sławnych Hiszpanów. Szczególnie spodobały im się informacje na temat drużyn piłki nożnej. Przedszkolaki wykonały pocztówkę dla szkoły organizującej projekt, która później wysłały pocztą.

Agnieszka Szcześniak