Projekty eTwinning

Nasze wspólne projekty:

eTwinning to międzynarodowa sieć współpracy szkół i nauczycieli, która współpracuje ze sobą za pomocą mediów elektronicznych. Należy do niej ponad milion nauczycieli wszystkich specjalności z Unii Europejskiej i krajów partnerskich, którzy uczą dzieci w wieku od 3 do 19 lat. W eTwinningu nauczyciele z różnych krajów zakładają wspólne projekty dotyczące różnych dziedzin życia edukacyjnego. Efekty pracy swojej i swoich uczniów przedstawiają na specjalnym portalu TwinSpace poprzez zdjęcia, filmy i prezentacje. Nauczyciele naszego przedszkola dołączyli do społeczności eTwinning i śmiało realizują projekty, za które przedszkole otrzymuje certyfikaty.

Krajowa Odznaka Jakości dla p.Dominiki Wilk za realizację projektu „Teaching English through songs”.
Krajowa Odznaka Jakości za realizację projektu „Instrumentarium Muzyczne, czyli wspólne zabawy rytmiczne”.
Krajowa Odznaka Jakości dla p.Małgorzaty Włodarczyk za realizację projektu „Opowieści z afrykańskiej sawanny”.
Krajowa Odznaka Jakości dla p.Olgi Jas-Adamczyk za realizację projektu „Patrz uważnie, myśl krytycznie”.

Od września 2022 r. p. Dominika Wilk została wybrana przez Krajowe Biuro eTwinning na Ambasadora programu.

Materiał wideo o p. Dominice Wilk i jej przygodzie z programem eTwinning.

Nasze wspólne projekty:

Instrumentarium muzyczne, czyli wspólne zabawy rytmiczne

Muzyka i rytm łączą się z rozwojem mowy i słuchu. Projekt zakładał zaprojektowanie i stworzenie własnoręcznie wykonanych instrumentów muzycznych. Projekt realizowały przedszkolaki z grupy „Brykające Tygryski”.

Wspólny koncert na zakończenie projektu

Teaching English through songs

logo projektu

Istnieją setki badań, które pokazują, jak dzieci mogą łatwo nauczyć się drugiego języka w przedszkolu i jak wymawiają słowa w drugim języku jako native speaker. Dzieje się tak, ponieważ jest to czas tzw. szczególnej wrażliwości językowej. Piosenki wydają się być świetnym narzędziem, które można wykorzystać do nauki języka obcego. Dlatego w tym projekcie chcemy się na nich skupić.
Piosenki zawierają różnorodne struktury gramatyczne, prosty i potoczny język, idiomy, wymowę, akcent i intonację. Muzyka wywołuje u młodych ludzi poczucie przynależności do grupy i pozwala wyrażać emocje, co czyni ją doskonałym narzędziem do doskonalenia umiejętności językowych. Dzięki jej melodyjności jest duża szansa, że ​​nawet poza przedszkolem słowa wypracowanych na zajęciach piosenek będą nadal słuchane lub śpiewane w domu. Zjawisko to pozwoli przedszkolakom na samorozwój i mimowolne przyswajanie języka angielskiego.

Podsumowanie projektu -> link

Opowieści z afrykańskiej sawanny

Celem projektu eTwinning  było pogłębianie wiedzy na temat zwyczajów zwierząt żyjących w Afryce. Dzieci odbyły wirtualną wycieczkę po dzikim kontynencie, s, uczestniczyły w spotkaniu on-line. Nauczyły się również używać narzędzi TIK oraz poznały słówka w języku angielskim. Realizacja projektu sprawiła wiele radości naszym małym podróżnikom. 

Sharing toys

Jest to projekt, którego jesteśmy współzałożycielami. Współpracujemy ze szkołą z Turcji. Celem tego projektu jest połączenie różnych kultur oraz rozbudzenie wśród dzieci ciekawości otaczającego nas świata. Komunikujemy się dwa razy w miesiącu. Na wideo rozmowach śpiewamy wspólnie piosenki oraz prezentujemy ulubione zabawki.

We made something out of everything!

Jest to projekt ekologiczny, który ma na celu umożliwienie przedszkolakom zdobycia nowych doświadczeń  w zakresie  podniesienia świadomości ochrony przyrody.Odpowiemy na pytania, w jaki sposób przyczyniamy się do ochrony natury. Ponadto będziemy mogli przetwarzać odpady i uczyć się poprzez  zabawę.

Oba projekty realizowała grupa „Mądre sówki”.

„Easter eggs exchange”

Polega on na tym, że uczestnicy wykonują pisanki wykorzystując różne techniki i materiały artystyczne a następnie wysyłają je do innych uczestników projektu. Dodatkowo dzieliliśmy  się zwyczajami i obrzędami jakie panują w  krajach uczestników projektu podczas Świąt Wielkanocnych. W końcowym etapie projektu każda grupa urządza wystawę pisanek otrzymanych w trakcie trwania projektu.

Projekt realizowała grupa „Smerfy”

„Playing things”

Projekt ma na celu rozwój integralności działań artystycznych i muzycznych dzieci. Dzieci budują nietradycyjne instrumenty muzyczne z codziennych przedmiotów gospodarstwa domowego. Podczas projektu dzieci nauczą się pracować niekonwencjonalnie z codziennymi rzeczami, uzyskują od nich różne dźwięki, skonstruują charakterystyczne kompozycje artystyczne. Twórcze działania z różnymi obiektami z otoczenia zainspirują dziecięcą ciekawość, eksperymenty, artystyczne improwizacje i gry muzyczne.

Projekt realizowały grupy „Smerfy” i „Zwinne wiewiórki”.

„My favourite toy”

Jest to projekt dotyczący ulubionej zabawki dzieci. Uczestnicy projektu mieli okazję podpatrzeć ulubione zabawki dzieci z różnych krajów Europy. Dzieci rysując swoją ulubioną zabawkę rozwijały twórczą ekspresję plastyczną. Ze stworzonych prac stworzono wystawę, którą oglądały dzieci z różnych stron świata.

Projekt realizowała grupa „Brykające tygryski”

„Biało i czerwono, czyli o tym, jak Nasz Kraj uwolniono.”

Jest to projekt – konkurs, którego byliśmy współtwórcami. Zorganizowany z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości, wraz ze szkołami z województwa świętokrzyskiego. Dzieci wspólnie z nauczycielami tworzyli plakaty obrazujące temat projektu. Cały projekt zakończono podczas uroczystej gali wręczenia nagród połączonych z warsztatami plastycznymi dla uczestników projektu.

Projekt realizowały „Brykające tygryski”, „Zwinne wiewiórki” oraz „Mądre sówki”.

 

Nasze certyfikaty: