
Nasze wspólne projekty:
eTwinning to międzynarodowa sieć współpracy szkół i nauczycieli, która współpracuje ze sobą za pomocą mediów elektronicznych. Należy do niej ponad milion nauczycieli wszystkich specjalności z Unii Europejskiej i krajów partnerskich, którzy uczą dzieci w wieku od 3 do 19 lat. W eTwinningu nauczyciele z różnych krajów zakładają wspólne projekty dotyczące różnych dziedzin życia edukacyjnego. Efekty pracy swojej i swoich uczniów przedstawiają na specjalnym portalu TwinSpace poprzez zdjęcia, filmy i prezentacje. Nauczyciele naszego przedszkola dołączyli do społeczności eTwinning i śmiało realizują projekty, za które przedszkole otrzymuje certyfikaty. Pedagodzy biorąc udział w międzynarodowych projektach zdobywają odznaki jakości za doskonałe przygotowanie projektów oraz za efektywną współpracę na arenie polskiej oraz europejskiej. Nauczyciele wzbogacają swoje metody pracy oraz wykorzystują w niej poznane dzięki projektom nowinki technologiczne.









Wśród 78 polskich placówek nagrodzonych Odznaką Szkoła eTwinning 2023-2024 znalazło się również nasze przedszkole. Jest to ogromne wyróżnienie dla naszych nauczycieli realizujących międzynarodowe projekty eTwinning.

Krajowe Biuro eTwinning w 2022 roku wybrało na swoich Ambasadorów programu eTwinning nauczycieli z naszego przedszkola – p. Dominikę Wilk oraz Annę Wilczyńską.
Nasze wspólne projekty:
The Woderful World of Roald Dahl

Roald Dahl był wybitnym brytyjskim pisarzem bajek dla dzieci. Wśród nich jest wiele postaci, które nasi uczniowie mogą znać, jak Willy Wonka czy Matylda, i wiele innych, których mogą nie znać, jak Pan Lis, George, Bliźniacy, Pely czy Alfie. Projekt ten koncentruje się na poprawie czytelnictwa i kreatywności uczniów poprzez wybranie w każdej klasie jednej lub więcej historii Roalda Dahla do przeczytania. Na podstawie tych historii w TwinSpace zostaną przeprowadzone różne proste działania, które możemy dostosować do różnych poziomów, aby odkryć nie tylko historie, które czytamy, ale także te czytane przez naszych partnerów.
Podsumowanie projektu:
“Splash Adventures: Exploring Water and Its Wonders”

Projekt pozwoli dzieciom zdobyć wiedzę na temat znaczenia wody dla środowiska i życia człowieka. Dzieci będą miały okazję przeprowadzać eksperymenty z wodą, śpiewać o niej piosenki i tworzyć plakaty. Dodatkowo będą miały okazję współpracować ze swoimi rówieśnikami z Irlandii, Hiszpanii, Grecji, Estoniii i Polski. Zadania projektowa realizować będą dzieci z grupy „Mądre Sówki”.
Feeling the Hearts- Feeding the Minds

Ten projekt realizować będą dzieci z grupy „Mądre Sówki”. Dotyczy on DOBROSTANU osobistego i społecznego. Jest to krok w kierunku stworzenia pozytywnego wpływu i świadomości, aby uczynić świat lepszym miejscem. W ramach tego projektu będziemy prowadzić działania związane ze zdrowym trybem życia, nauką poprzez gry, sprzątaniem środowiska, muzyką i tańcem, sztuką i kreatywnością. Będziemy wykorzystywać techniki STEM itp.
Kraje partnerskie: Polska, Turcja, Litwa.
Przyznano Krajową i Europejską Odznakę Jakości
FUN with English

Jest to projekt, który połączył nauczycieli języka angielskiego. Wspólnie określono tematykę projektu, zaproponowano piosenki, książki, zabawy. Dzieci stworzyły wspólne rysunki online, a także komiks „At the ZOO”.
Projekt w naszym przedszkolu realizowała grupa „Brykające Tygryski”.
Zapraszamy do zapoznania się z podsumowaniem projektu. -> link
Przyznano Krajową Odznakę Jakości
Instrumentarium muzyczne, czyli wspólne zabawy rytmiczne
Muzyka i rytm łączą się z rozwojem mowy i słuchu. Projekt zakładał zaprojektowanie i stworzenie własnoręcznie wykonanych instrumentów muzycznych. Projekt realizowały przedszkolaki z grupy „Brykające Tygryski”. Przyznano Krajową Odznakę Jakości.
Wspólny koncert na zakończenie projektu
Teaching English through songs

Istnieją setki badań, które pokazują, jak dzieci mogą łatwo nauczyć się drugiego języka w przedszkolu i jak wymawiają słowa w drugim języku jako native speaker. Dzieje się tak, ponieważ jest to czas tzw. szczególnej wrażliwości językowej. Piosenki wydają się być świetnym narzędziem, które można wykorzystać do nauki języka obcego. Dlatego w tym projekcie chcemy się na nich skupić.
Piosenki zawierają różnorodne struktury gramatyczne, prosty i potoczny język, idiomy, wymowę, akcent i intonację. Muzyka wywołuje u młodych ludzi poczucie przynależności do grupy i pozwala wyrażać emocje, co czyni ją doskonałym narzędziem do doskonalenia umiejętności językowych. Dzięki jej melodyjności jest duża szansa, że nawet poza przedszkolem słowa wypracowanych na zajęciach piosenek będą nadal słuchane lub śpiewane w domu. Zjawisko to pozwoli przedszkolakom na samorozwój i mimowolne przyswajanie języka angielskiego.
Podsumowanie projektu -> link
Przyznano Krajową Odznakę Jakości.
Opowieści z afrykańskiej sawanny
Celem projektu eTwinning było pogłębianie wiedzy na temat zwyczajów zwierząt żyjących w Afryce. Dzieci odbyły wirtualną wycieczkę po dzikim kontynencie, s, uczestniczyły w spotkaniu on-line. Nauczyły się również używać narzędzi TIK oraz poznały słówka w języku angielskim. Realizacja projektu sprawiła wiele radości naszym małym podróżnikom.
Przyznano Krajową Odznakę Jakości.

Myślę matematycznie – koduję.
Projekt miał na celu rozwijanie myślenia krytycznego przedszkolaków poprzez zabawy w kodowanie. Zobaczcie książkę podsumowującą działania naszych przedszkolaków z projektu Myślę matematycznie – koduję. Link do książki: link.
Sharing toys
Jest to projekt, którego jesteśmy współzałożycielami. Współpracujemy ze szkołą z Turcji. Celem tego projektu jest połączenie różnych kultur oraz rozbudzenie wśród dzieci ciekawości otaczającego nas świata. Komunikujemy się dwa razy w miesiącu. Na wideo rozmowach śpiewamy wspólnie piosenki oraz prezentujemy ulubione zabawki.
We made something out of everything!
Jest to projekt ekologiczny, który ma na celu umożliwienie przedszkolakom zdobycia nowych doświadczeń w zakresie podniesienia świadomości ochrony przyrody.Odpowiemy na pytania, w jaki sposób przyczyniamy się do ochrony natury. Ponadto będziemy mogli przetwarzać odpady i uczyć się poprzez zabawę.
Oba projekty realizowała grupa „Mądre sówki”.
„Easter eggs exchange”
Polega on na tym, że uczestnicy wykonują pisanki wykorzystując różne techniki i materiały artystyczne a następnie wysyłają je do innych uczestników projektu. Dodatkowo dzieliliśmy się zwyczajami i obrzędami jakie panują w krajach uczestników projektu podczas Świąt Wielkanocnych. W końcowym etapie projektu każda grupa urządza wystawę pisanek otrzymanych w trakcie trwania projektu.
Projekt realizowała grupa „Smerfy”
„Playing things”
Projekt ma na celu rozwój integralności działań artystycznych i muzycznych dzieci. Dzieci budują nietradycyjne instrumenty muzyczne z codziennych przedmiotów gospodarstwa domowego. Podczas projektu dzieci nauczą się pracować niekonwencjonalnie z codziennymi rzeczami, uzyskują od nich różne dźwięki, skonstruują charakterystyczne kompozycje artystyczne. Twórcze działania z różnymi obiektami z otoczenia zainspirują dziecięcą ciekawość, eksperymenty, artystyczne improwizacje i gry muzyczne.
Projekt realizowały grupy „Smerfy” i „Zwinne wiewiórki”.
„My favourite toy”
Jest to projekt dotyczący ulubionej zabawki dzieci. Uczestnicy projektu mieli okazję podpatrzeć ulubione zabawki dzieci z różnych krajów Europy. Dzieci rysując swoją ulubioną zabawkę rozwijały twórczą ekspresję plastyczną. Ze stworzonych prac stworzono wystawę, którą oglądały dzieci z różnych stron świata.
Projekt realizowała grupa „Brykające tygryski”
„Biało i czerwono, czyli o tym, jak Nasz Kraj uwolniono.”
Jest to projekt – konkurs, którego byliśmy współtwórcami. Zorganizowany z okazji 100-lecia odzyskania przez Polskę Niepodległości, wraz ze szkołami z województwa świętokrzyskiego. Dzieci wspólnie z nauczycielami tworzyli plakaty obrazujące temat projektu. Cały projekt zakończono podczas uroczystej gali wręczenia nagród połączonych z warsztatami plastycznymi dla uczestników projektu.
Projekt realizowały „Brykające tygryski”, „Zwinne wiewiórki” oraz „Mądre sówki”.